Na portále Společné aktivity se setkáte s několika sekcemi akcí, které odrážejí jednak charakter, ale i životní cyklus akce. Rozdělení do sekcí akce, návrhy, tipy zjednodušuje orientaci na webu. Následující tabulka popisuje rozdíly mezi těmi to sekcemi.

Akce Návrh (nápad)
  • Akce jsou umístěny v hlavní nabídce
  • je zřejmé, že se Akce bude realizovat
  • Akce má jasný termín, místo konání i srazu a program *)
  • za Akci je osobně odpovědný uvedený organizátor, který provede účastníky ze Společných aktivit celou nebo je osobně uvítá při začátku akce apod.
  • Akce je organizována primárně nebo z velké části pro uživatele Společných aktivit
  • mezi Akce nepatří komerční upoutávky, reklama a inzerce
  • Návrh na akci slouží organizátorům ke zjištění zájmu o akci, k doladění detailů akce na základě diskuze s potenciálmí účastníky
  • Návrh je stav přípravy akce, kdy ještě není jasné konání akce (není učen přesný termín, místo nebo program)
  • v případě, že je akce již připravena k realizaci, měl by organizátor požádat o přeřazení Návrhu do sekce Akcí, jinak se v hlavní nabídce neobjeví

*) Samozřejmě existují výjimky, pokud např. program "na blind" je přímo záměrem akce.

Ve filtru akcí na úvodní straně webu lze získat přehled napříč těmito sekcemi akcí.

Další typy akcí:

  • běžná (negarantovaná) akce - akci pořádá uživatel Společných aktivit, který je za ni zodpovědný
  • soukromá akce - akce je určená pouze pro konkrétní účastníky vybrané organizátorem
  • akce pro členy - akce je přístupná pouze pro členům organizace či komunity
  • garantovaná akce - akce je pořádáná a garantována organizací, která je partnerem projektu